Opbrengsten
Heel regelmatig worden de kinderen getoetst. Meestal met behulp van een methodegebonden toets, twee keer per jaar met behulp van Cito-toetsen.
De Cito-toetsen vormen het Leerlingvolgsysteem (LVS). Met deze toetsen volgen wij de ontwikkelingen van ieder kind en evalueren wij het door ons gegeven onderwijs. Op basis van de toetsuitslagen kijken wij of de door ons gestelde doelen zijn behaald en zo niet, wat wij kunnen doen om de doelen alsnog te halen.
De toetsresultaten van de afgelopen jaren zijn van een niveau dat mag worden verwacht van een school met een leerlingenpopulatie als de onze. Dat geldt voor de opbrengsten van de tussentoetsen in alle leerjaren en voor de eindtoets die wij in groep 8 laten maken. Onze school kent relatief weinig zittenblijvers in de groepen 3 t/m 8. Onze doorverwijzing van leerlingen naar het Speciaal Basisonderwijs en/of het Speciaal Onderwijs is onder het landelijk gemiddelde.
Het gebeurt vrijwel nooit dat een oud-leerling na verloop van tijd op een lager niveau de school afmaakt dan wij hadden geadviseerd. Daarmee kunnen we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aangeven dat de adviezen die wij onze kinderen geven kloppen.